EN
Je toho viac

Fit s kuraťom

Mať dokonalú postavu a vyzerať ako filmová hviezda z titulnej […]

Mať dokonalú postavu a vyzerať ako filmová hviezda z titulnej stránky módneho časopisu by nebolo na zahodenie. Vravíte, že na to nemáte čas a ani chuť? Prezradíme vám niekoľko dobrých a jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu byť fit.

 

Čo je v jedle, to je vo mne

Presladené limonády, ťažké krémové zákusky, tučné mäso, priveľa “éčiek” sa podpíšu nielen na našej figúre, ale ovplyvňujú aj náš zdravotný stav. Prvým krokom k lepšiemu životnému štýlu je výber správnych surovín.

Obmedzenie tukov a cukrov vedie k redukcii telesnej hmotnosti. Bielkoviny sú iná šálka kávy – bez nich by sme nedokázali fungovať. Sú základnou stavebnou hmotou. Okrem toho fungujú ako katalyzátory mnohých biochemických reakcií v našom tele, sú súčasťou hormónov a dokonca sa starajú aj o našu imunitu. Nie je toho málo, však?

 

Kuracie mäso plné bielkovín

Kuracie mäso obsahuje plnohodnotné bielkoviny, ktoré sú ľahko stráviteľné.  Pre jeho ľahkosť a jednoduchosť prípravy je obľúbené vo väčšine domácností sveta a nejeden svetoznámy kuchár začínal svoje čarovanie v hrncoch práve s týmto druhom mäsa.

Kuracina z welfare chovu si vďaka prísnym podmienkam, ktorých dodržiavanie je pravidelne kontrolované, zachováva lahodnosť a plnú chuť. Je bez antibiotík a rastových hormónov, vyrastá bez stresu, čo má vplyv na kvalitu mäsa. Ide o ideálny zdroj bielkovín pre naše telo.  

 

Trojkombinácia na tanieri

Tuky, cukry, bielkoviny. To je dôležitá trojica látok, z ktorej si naše telo vytvára energiu pre život. K tomu potrebujeme primiešať dávku vitamínov, stopových prvkov, vlákniny a minerálov, aby bola strava vyvážená.

Perfektnú kombináciu pre dobrý pocit vytvára kuracie mäso v spojení so zeleninou. Jemná chuť tohto mäsa poskytuje veľké možnosti experimentovania. V letných mesiacoch si radi zgustneme na studenom zeleninovom šaláte s kuracinou, inokedy si k mäsu pridáme teplú zeleninovú oblohu. Zdá sa vám, že je na tanieri málo z vyššie menovanej trojkombinácie? Bielkoviny sú obsiahnuté v mäse a aj v zelenine. Sacharidy si pridáte maličkou kôpkou ryže a tuky sú v olejoch, ktoré použijete pri dochucovaní šalátu. Všetko pekne pohromade, ale v malých dávkach.

 

Farebná a chutná zelenina  

Najletnejšou zeleninou sú rajčiny a papriky. Nemôžu chýbať v kuracích pokrmoch! Rajčinovo-paprikový šalát sa však môže rýchlo zunovať a nuda na tanieri vedie k prejedaniu sa. Je potrebné vymyslieť niečo nové, je tak?

Opečený steak z kuracích pŕs si bohato obložte na pare dusenou brokolicou a mladými fazuľovými lúskami, ktoré pokvapkáte olejom a ľahko posypete sezamovými semienkami. Z tekvice hokkaidó vyčarujte pyré, čím nahradíte klasické zemiakové pyré plné sacharidov. A čo tak voňavý paštrnák, petržlen či zeler? Ochutnali ste ich ako prílohu miesto ryže? Denne by sme mali zjesť pol kila zeleniny a ovocia. Zelenina je ideálnym spoločníkom pri redukcii hmotnosti – vďaka vláknine dokáže zasýtiť, obsahuje draslík a iné stopové prvky, vláknina podporuje trávenie a dodá nášmu telu množstvo vitamínov.

Pri príprave chutných jedál z kuracieho mäsa nie je však nevyhnutné hľadať exotické druhy. Stačí sa pozrieť do našej záhradky: neobyčajne obyčajná mrkva so sladkou chuťou, kapusta plná vitamínov, kaleráb s vlákninou, reďkovky aj kvaka, zeler a iná koreňová zelenina sú skvelými spoločníkmi pre pečené kuriatko. Listový šalát v kombinácii s mladou cibuľkou, kôprom, kvapkou olivového oleja a citrónu vás osvieži a zasýti, ak si k tomu pridáte restovanú kuraciu pečeň. A čo ku grilovaným kuracím stehnám? Predsa chutnú grilovanú cuketu, baklažán alebo patizón potretý cesnakovým olejom.

 

Finty pre maškrtníkov

Milujete kura na smotane a nedokážete sa ho vzdať? Ľahko zvládnete aj túto drobnosť: kalorickú smotanu nahraďte bielym neochuteným jogurtom a na tanier si naložte len polovičnú porciu. Knedľu, ktorá ku kuraťu na smotane určite patrí,  si dajte len jednu. Krok za krokom, vlastne lyžička za lyžičkou, budú ubúdať dekagramy vašej hmotnosti.

Ďalším zázračným tipom je: zmenšite taniere a zväčšite zeleninové prílohy. Nie nadarmo sa hovorí, že “oči jedia”. Takýmto spôsobom obalamutíte svoj žalúdok, ktorý sa poteší plnému tanieru. Svojmu telu dodáte menšiu porciu jedla, zeleninou pokryjete dávku vitamínov a vlákniny, kuracím mäskom urobíte radosť chuťovým bunkám.

Do tretice všetko dobré, preto pridáme ešte tretiu radu. Jedzte menšie porcie a častejšie. Nebojte sa toho! Tri jedlá za deň je trochu málo, jedzte aspoň päťkrát denne. Ak chodievate spať po polnoci, dajte si malý zeleninovo-kurací šalát ako posledné jedlo asi dve hodiny pred spaním. Takto udržíte svoj metabolizmus v pracovnom tempe a vaše telo nebude ukladať tuky do zásoby.

 

KuRadič na záver:

  • Pri chudnutí je dôležitá vytrvalosť a pravidelnosť. Iba tak sa vyhnete neželanému jo-jo efektu.
  • Je dôležité, ako a čo jete. Urobte si radosť na tanieri a vytvárajte nové kombinácie chutí!
  • Kvalita surovín – čerstvosť zeleniny a kuracieho mäsa – sú podstatné pri vytváraní nového jedálnička.
  • Fantázia je bezmedzná. Pri príprave kuraciny so zeleninou to platí dvojnásobne.
  • Za každý malý úspech sa odmeňujte, napríklad návštevou kina, kúpou menšieho oblečenia a podobne. Držíme vám palce!

Zdroj obr.: pixabay.com