Skip to content

História

Ako sme rástli

V roku 1992 sme mali 19 zamestnancov a denne sme spracovali 4 tony hydiny, dnes máme 500 kolegov v sieti a 49 spracovaných ton mäsa každý deň

Cieľ? Obsadiť trón kvality

Naša vízia bola od začiatku jasná. Chceli sme prísť s technológiami, postupmi a novým zmýšľaním, ktoré podporujú špičkovú kvalitu a sú udržateľné.

Ako prví sme chladili vzduchom

Hneď v roku 1992, teda na začiatku našej cesty, sme prišli s revolučnou technológiou, ktorá chladí mäso vzduchom. Dnes sa venujeme modernej rekuperácii a využitiu solárnej energie.

Držíme krok s dobou

V roku 2010 sme priniesli na Slovensko ďalšiu revolúciu.

Dnes si asi nevieme predstaviť, že by sa niekto chválil predajom kurčiat, ktoré vyrástli len vďaka hormónom a antibiotikám. Na začiatku tohto milénia však bola situácia iná a tento typ produktu bol pomerne bežný.

My sme však počúvali odborníkov a ako prví v krajine sme prišli s kuraťom, ktoré sa za celý život nedostane do kontaktu s rastovými hormónmi ani antibiotikami a zároveň mu je dopriaty vysoký welfare štandard pri chove. Tak sa zrodilo Kura Kráľovské, ktoré sedí na tróne kvality dodnes.

Udržateľne, humánne a odvážne

Základ našej existencie položili v roku 1992 dvaja odvážni ľudia: Jozef Halveland a Timotej Husár. Keď sa pred tridsiatimi rokmi rozhodli vybudovať si vlastnú porážku hydiny, boli ľuďom na smiech. Ich okolie si myslelo, že sa museli zblázniť, keď sa v tak  neistej dobe rozhodli postaviť ďalšiu porážku hydiny. Totižto, v tej dobe ich bolo na Slovensku viac ako tucet. Naši zakladatelia mali však v rukáve schovanú silnú kartu.

Tento ich životný postoj je dodnes dôvodom, prečo firma stále existuje a prosperuje: chuť robiť veci lepšie. V roku 1992 ľudia na Slovenskom trhu poznali kurence prakticky len v mrazenom stave, pred zamrazením vychladené vo vodnom kúpeli. Tento nehygienický a energeticky náročný proces sme nahradili hygienickým, energeticky efektívnym a v tej dobe revolučným procesom chladenia hydiny vzduchom. Výsledkom bolo čerstvé, hygienicky čisté mäsko a tým pádom lepší zdroj výživy pre všetkých zákazníkov.