EN
Je toho viac

HSH – Úspech sa ukrýva v hodnotách

Ak by ste sa opýtali niekoho z Veľkého Zálužia na cestu do HSH, určite by nemal problém naviesť vás správnym smerom. Nejde totiž o žiadnu malú, kdesi za humnami schovanú firmu. Možno bola nenápadnou v roku 1992. Vtedy začínala s 19 zamestnancami. Dnes tu však pracuje vyše 200 ľudí, a tak ju v obci môže len sotva niekto prehliadnuť. Nie je to však len obchodný talent, vyspelá technológia alebo dodržiavanie povinných štandardov, čo firmu doviedlo úspešne až na súčasnú vyspelú úroveň. Sú to najmä hodnoty a princípy, od ktorých sa odvíjajú všetky jej rozhodnutia a kroky.

Ohľaduplnosť

Nikto nie je LEN zamestnanec. Každý je predovšetkým človek a tým, že prestúpi prah firmy, ktorá ho zamestnáva, sa nič nemení. Aj keď som v práci, stále zostávam matkou, otcom, manželkou, manželom, dcérou, synom, kamarátom, niekým, kto prežíva šťastné chvíle, ale tiež má svoje trápenia. A práve toto si v spoločnosti HSH uvedomujú. Zamestnanec je v prvom rade človek. Preto je práve ohľaduplnosť nadradená všetkému ostatnému, čo dokazuje aj výnimočne bohatý sociálny program.

Predstavte si, že ste matka, sama so šiestimi deťmi. Kým im ráno len desiatu pripravíte, už musíte byť riadne unavená. No potom prídete do zamestnania, kde vás čakajú pokojné raňajky a viete, že i keď možno máte veľa práce a starostí, nemusíte sa báť o strechu nad hlavou, lebo bývate v podnikovom dome. Nemusíte sa strachovať ako prežiť zo dňa na deň, lebo firma vám celoročne pomáha. Raz do mesiaca dostanete prídel mäsových produktov, začiatkom školského roka dostanete príspevok na školské pomôcky, zdravotné prehliadky vám tiež uhradia a v prípade potreby liečenia, operácie je tu nezisková organizácia Vaša podpora. Dostávate plat vždy načas, v urgentnom prípade si vezmete od firmy bezúročnú pôžičku a ešte tu je aj firemné dôchodkové sporenie. Áno, pracovať vo firme, kde vás neberú len ako zamestnanca, je požehnanie. Platí tu jednoduchý vzorec. Čím viac prosperuje spoločnosť, tým lepšie sa má aj zamestnanec. A nemusíme zvlášť prízvukovať, že šťastný a spokojný zamestnanec je dobrý a lojálny zamestnanec, ktorý svoju prácu odvádza poctivo.

 

Úcta

Nikto nie je LEN zákazník. Pre tých, na ktorých nám záleží, sa prirodzene vždy snažíme urobiť veci čo najlepšie a dať im to najlepšie. Tak je to aj vo vzťahu spoločnosti HSH k jej zákazníkom. Pozerá sa na nich ako na blízkych, ktorí si zaslúžia len to najlepšie. Tak chová hydinu a spracúva produkty v podmienkach, ktoré zaručujú výrobkom prvotriednu kvalitu. Denne spracuje približne 60 ton hydiny a dodáva ich zhruba 400 odberateľom. Najviac ich produkty oceňujú najmä skúsení kuchári, ktorí rokmi praxe vedia, ako vyzerá a chutí ozajstné kvalitné mäso. Spoločnosť HSH v snahe vyhnúť sa zavádzaniu zákazníka treťou stranou, uvádza na svojej webovej stránke zoznam reštaurácií, u ktorých garantuje, že hosťom tam podávajú práve Kura Kráľovské. Toto je jedným z produktov, za ktoré získali v roku 2012 od Ministerstva pôdohospodárstva Značku Kvality GOLD, udeľovanú len špičkovým slovenským potravinárskym výrobkom. Získalo ju konkrétne Kura Kráľovské a diely z neho. Prevádzkujú tiež vlastné podnikové predajne, ktoré dávajú zákazníkovi možnosť nakúpiť presne to, čo potrebuje a koľko potrebuje. Zároveň sú to miesta, kde je spoločnosť HSH v priamom kontakte so zákazníkmi. Tu ich má možnosť spoznávať a aj vďaka ich podnetným postrehom a pozitívnym reakciám má vôľu stále napredovať a rásť.

 

Dôstojnosť

Zviera nie je LEN produkt. Napriek tomu, že mäso je pre nás zdrojom zdraviu prospešných látok, skôr ako sa dostane na náš tanier, zaslúži si dôstojné životné podmienky. Stály prísun vody, dobré krmivo, žiadne rastové hormóny ani antibiotiká, správny svetelný režim, dostatočný životný priestor – to je základom pre pohodový život kureniec chovaných spoločnosťou HSH. Tá ako prvá na Slovensku začala chovať kurence podľa takýchto štandardov, nazývaných Welfare. Tieto sú nielen garanciou dobrej starostlivosti, ktorá sa prejavuje na kvalite mäsa, ale pre kurence aj zárukou dôstojného života bez stresu. Nadarmo si veru kurence z tohto chovu nehovoria kráľovské. A HSH ide ešte ďalej. Už ste počuli o chove Nitria, kde majú kurence voľný výbeh a sú obklopené čarovnou prírodou?

 

Rešpekt

Príroda nie je LEN prostriedok. Ani najväčší domased, ktorý sa sotva pozrie čo i len von z okna, nemôže poprieť, že ľudia sú od prírody závislí. Je zdrojom všetkého, čo nás obklopuje. Nemáme nič, čo by nepochádzalo z nej. Príroda však nie je nevyčerpateľný zdroj darov, preto dnes tak často počuť o nevyhnutnosti jej šetrenia a o hľadaní riešení na jej ochranu. Spoločnosť HSH si je tohto vedomá a pri svojej činnosti a rozhodnutiach vždy myslí aj na to, ako tým zasiahne životné prostredie. Technológie a balenia teda vyberá tak, aby mali čo najmenší nepriaznivý dopad na prírodu. Zber odpadov z obalov uvedených na trh a ich recykláciu, si spoločnosť HSH poctivo zabezpečuje prostredníctvom oprávnenej organizácie.

 

Zodpovednosť

Firma nie je LEN producent. Viesť úspešný podnik je jedna vec, viesť úspešný slovenský podnik tak, aby bol na úžitok viac ako len hŕstke ľudí, je vec druhá. Od svojho založenia sa HSH špecializuje na výrobu čerstvej, vzduchom chladenej a hlboko zmrazenej hydiny a na výrobu hydinových výrobkov. A túto hydinu chová a spracováva výlučne na Slovensku. Vďaka tomu u nich našlo prácu už približne 500 ľudí, z toho spomínaných 200 priamo vo Veľkom Záluží. Pri takomto počte zamestnancov veru nie je ľahké urobiť len tak nejaké rozhodnutie. Ak by sa totiž HSH rozhodla nesprávne, mohlo by to mať dopad na 500 ľudí a ich rodiny. Preto sa snaží zodpovedne pristupovať ku všetkému, čo robí. Často dnes počúvame vetu, že kúpou slovenských výrobkov podporujeme samých seba. Práve o tomto to celé je. O tom, že všetko, čo sa urobí na území našej krajiny, sa urobí našimi rukami. Ak kúpime slovenský produkt, nielenže podporíme ďalšiu produkciu, ale zabezpečíme prácu a mzdu tomu, kto ho pre nás v našom malom Slovensku vyrobil.

 

Ohľaduplnosť, úcta, dôstojnosť, rešpekt, zodpovednosť. Päť základných pilierov, na ktorých stojí spoločnosť HSH. Päť princípov, ktoré stoja za ich rozhodnutiami, a tým aj za kvalitou ich produktov.